Innowacyjność organizacji stanowi coraz częściej podstawę ich konkurencyjności. Podstawę ich rozwoju, doskonalenia procesów zarządzania i kreowania zaangażowania pracowników w realizację celów. Informatyka wydaje się być skazana na innowacje. Nieustannie rozwijane narzędzia i technologie informatyczne stają się źródłem kolejnych innowacji w obszarze zarządzania, produkcji czy też marketingu.
Dążąc do wzrostu konkurencyjności, firma BMM postanowiła w ubiegłym roku wdrożyć strategię zarządzania wiedzą i kreowania innowacyjności zespołu. Wiedza i doświadczenie pracowników oraz pomysły które generują, istotnie wpływają bowiem na jej przyszłość. Umiejętne zarządzanie wiedzą organizacji, w znaczący sposób, przekłada się ponadto na morale pracowników.
Po niespełna roku od rozpoczęcia realizacji tego projektu, postanowiono sprawdzić, czy usystematyzowane zarządzanie innowacjami w BMM, wpływa na zrównoważony rozwój i wzrost rentowności firmy.
Oceny sposobu zarządzania innowacjami, jako kluczowego czynnika konkurencyjności, dokonano przy współpracy z IMP³rove - European Innovation Management Academy, w asyście Centrum Transferu Technologii, Innowacji i Informatyzacji RARR SA. Ocenę zarządzania innowacjami przeprowadzono w 5 kluczowych wymiarach:
Ocena IMP³rove Academy prowadzona jest w oparciu o benchmarking i usługi doradcze. Pozwala określić mocne i słabe strony zarządzania innowacjami oraz poznać i lepiej zrozumieć ich przyczyny, dzięki analizie przyczynowo-skutkowej – mówi Jacek Wach, Kierownik Działu Marketingu BMM Sp. z o.o.
Wdrożenie strategii zarządzania wiedzą i kreowania innowacyjności wewnątrz organizacji za pośrednictwem platformy intranetowej efektywni.bmm.pl, wyróżnione w konkursie Innowator Podkarpacia 2014, przyczyniło się znacznie do wysokich ocen standardów zarządzania innowacjami w BMM. Przede wszystkim w obszarze zarządzania cyklem życia innowacji, od powstania pomysłu, do jego realizacji.